Aa
تاریخ : سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
کد 1527

به مناسبت آغاز هفته بزرگداشت معلم صورت پذیرفت:

حضور جانشین فرمانده سپاه عاشورا و عوامل قرارگاه پیشرفت و آبادانی در اداره کل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی

صبح امروز، جانشین فرمانده سپاه عاشورا به همراه عوامل قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا با حضور در اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی با مدیرکل این مجموعه دیدار و به مناسبت آغاز هفته بزرگداشت مقام معلم از ایشان تجلیل بعمل آوردند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی، سرهنگ الیاس گل محمدزاده، جانشین فرمانده سپاه عاشورا در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی و دانش آموز اظهار داشت: یکی از ادارات کلی که جهادی پای کار بوده و بنده نیز شاهد این موضوع هستم، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی است که در عرصه های مختلف پیشتاز بوده و گام های خوبی برداشته است.

وی افزود: امروزه با وجود قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا در دهستان های استان و همکاری فی ما بین این قرارگاه و نوسازی مدارس استان در این مناطق، مایه امید و برکت بوده است.

وی ادامه‌داد: وجود روحیه ی جهادی در عزیزان شاغل در نوسازی مدارس استان و هماهنگی و همکاری عالی آن ها با قرارگاه پیشرفت و آبادانی، از جمله مهمترین شاخصه ها است و لذا در این راستا باید در کنار مردم بودن و با مردم باشیم.

سرهنگ گل محمدزاده ضمن قدردان از مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی گفت: وجود مدیرکل جهادی در یک اداره جهادی، خود نعمتی بزرگ است. برگزاری بزرگترین کاروان رژه تجهیزات آموزشی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۲، قطعا الگویی برای استان های دیگر خواهد بود. 

وی بیان کرد: امروزه عزیزانمان در نظام مقدس جمهوری اسلامی با روحیه جهادی، هدف دیگری جز خدمت به مردم را ندارند و ما در این راستا لازم دانستیم که عرض خداقوتی برای شما عزیزان داشته باشیم.

وی ادامه داد: سپاه عاشورا در استان آذربایجان شرقی همواره در کنار اداره کل نوسازی مدارس استان است و ما با کمک یکدیگر رسالت اصلی خود، یعنی کمک به محرومین و مستضعفین را انجام خواهیم داد.

جانشین فرمانده سپاه عاشورا در پایان اظهار داشت: امروزه مدیران و رهبران آینده جامعه در زیر سقف هایی که شما بنا نهاده اید، تربیت می شوند. بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، هزینه کرد در آموزش و پرورش، سرمایه گزاری است؛ اگر امروز عزیزان شما در نیروهای مسلح و سپاه به این جایگاه رسیده اند که کابوس دشمنان در منطقه باشند، این همان نتیجه تربیت جوانان انقلابی در مدارس است چرا که در دفاع مقدس نیز، بزرگترین فرماندهان ما معلمان و شجاع ترین نیروهایمان، دانش آموزان بوده اند. 

همچنین در ادامه این دیدار، فرهاد فرهودی، مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی نیز ضمن قدردانی از حضور جانشین فرمانده سپاه عاشورا گفت: سپاه همیشه سرافراز عاشورا، خود یک معلم در منطقه است. آنچه که اخیرا در عملیات وعده صادق اتفاق افتاد، بزرگترین درس برای رژیم صهیونیستی بود که نشانگر صبر و پشتکار در سپاه عاشورا است.

وی افزود: ادارات کل نوسازی مدارس در استان های مختلف کشور، جز دستگاه های بهره ور با نیروی انسانی حرفه ای است که با تعداد کم همکاران، دو شیفت کار کرده و در ارتقا نظام تعلیم و تربیت در کشور گام بر می دارند. 

فرهودی اظهار داشت: سال گذشته با پشتکار و تلاش ۸۵ نفر پرسنل شاغل در اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی، توانستیم تا هر روز یک کلاس درس و از هر ۳ روز، یک مدرسه تحویل نظام تعلیم و تربیت در استان دهیم؛ بر اساس سیاست های دولت، در بحث مدارس کانکسی از ۳۱۹ مدرسه کانکسی در استان، ۹۰ درصد مدارس کانکسی مستقل بالای ۱۰ نفر را ساماندهی کرده ایم.

  وی ادامه داد: اداره کل نوسازی مدارس، سالیان سال است که شعار امسال مقام معظم رهبری( جهش تولید با مشارکت مردم) را اجرایی نمودن و تکرار خواهد نمود چرا که این اداره کل مستقیما با بدنه ی مردم در ارتباط بوده و خود را جدا نکرده است و لذا در این راستا، سال گذشته  1058 میلیارد تومان، تعهد خیری داشته ایم که نشانگر موفقیت این اداره کل از حیث جذب مشارکت های مردمی است.

فرهودی اظهار داشت: خوشبختانه با حمایت گروه های جهادی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا گام های خوبی برداشته ایم و می توانیم شرایط را بهبود دهیم.

وی اظهار داشت: سال گذشته با وجود تمامی انقباضات و مشکلات اعتباری، بزرگترین کاروان تجهیزات آموزشی در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران را با همراهی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا، راهی مناطق و نواحی استان آذربایجان شرقی کردیم. 

مدیرکل نوسازی مدارس استان گفت: همکاران ما در نوسازی مدارس, اثبات کرده اند، تلاش شبانه روزی و جهادی، عامل اصلی موفقیت است؛ سال گذشته با وجود کاهش اعتبارات نسبت به سال ۱۴۰۱، شاهد افزایش ۲۰ درصدی مدارس افتتاحی در سطح استان بودیم و این نشانگر خدمت بسیجی وار در اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.